mandag 25. januar 2010

Rosacea

Jeg har en hudsykdom som heter Rosacea, det fant jeg ut mens jeg var gravid med Vida og har hatt problemet siden. Dette innebærer at jeg av og til får små kviselignende utslett, et par små rødeprikker og hvis hvis man ser skikkelig nærme så inneholder de biiiitelitt væske.
Jeg har dog det mildeste formen, og holder det i sjakk med en spesial krem og høy solfaktor om sommeren.
Men, da jeg var hos hudlegen første gang og fikk vite at det var Rosacea jeg hadde så løp jeg rett hjem og googlet og dette er et av de første bildene som kom opp...*SHOCK HORRORRRRRR* Jeg tenkte seriøst at jeg kom til å se ut som en stygg gammel mann med potet nese og sherry-kinn...
Heldigvis for MEG, kommer det aldri til å blir SÅÅÅ seriøst! Hahaha! Det vakke bare jeg som vart skræmt!

1 kommentar:

  1. Kan man få sånt..... Trodde man bare fikk rødhet i kinn jeg som her http://www.dermatologi.no/hudsykdommer-n-s-rosacea.html, men hvis jeg kan få sånn nese så blir jeg redd.....

    SvarSlett