torsdag 25. februar 2010

Crazy sleeper

Kristian gjør mye rart, spesielt når han sover. Og igår kveld ble jeg påminnet alle de merkelige tingene han har gjort i søvne siden vi har vært sammen. 
Han gikk å la seg før meg, og når jeg skal inn og legge meg lister jeg meg inn, setter meg på sengekanten og skal til å skru av lyden på telefonen da jeg plutselig hører et brak. Da har nemlig kjære sett seg opp, hevet armene bak seg, slått så hardt i hylla over oss at orkideen spruter ut av potta og begge lander i senga. Det skal sies at han hadde kontroll på kvasten, bare et par barkebiter som skvatt. Nå skal det også nevnes at den hylla denne blomsten står på er såpass høyt oppe at Kristian må sette seg helt opp, og strekke armene laaaangt for å i det hele tatt rekke opp. -"Hva er det du driver med?" spør jeg, - "Faans blomst", får jeg til svar, før han børster av seg, vrir seg rundt og sovner. Ok.


Like etter at jeg flyttet til Leon i 2004, husker ikke helt når så gjorde han også et par ting verdt å skrive ned. Forestill deg John Rambo når han sover. Han sover med en kniv eller en bazooka under hodeputa kanskje? Kristian Kjelling også. Kristian Rambo.
Jeg er på vei inn på rommet, også denne gangen hadde han sovnet før meg. Jeg vet at han den gang sov sinnsykt lett, så jeg tripper inn døra(har for sikkerhets skyld tatt på sokker så det ikke skal swisje i parketten)og rekker så vidt å puste ut før K. Rambo i søvne har været fare, tar omtrent en backflip i senga for så å lande på to bein. Ned i knestående, og roper noe uforståelig ala DELTA KONGO JEG DREPER og peker på meg som om han har en rifle i hånda og er i ferd med å blåse meg ut av vinduet i tusen biter. Alt i mens jeg står rimelig forskrekket på gulvet og vet ikke om jeg skal le eller hylgrine. 
Igjen; -"Hva er det du driver med?", bare en litt mer sjelven stemme denne gangen. Hvor han svarer noe sånt som -"En kriger er alltid parat", legger seg ned OG SOVNER. Hva gjør man da egentlig? Man legger seg stille og rolig ned ved siden av og later som man ikke egentlig er drit redd.


Ved enn annen anleding, ikke fullt så dramatisk, våkner jeg av at han ligger og snakker og post og postomdeling. Postkasser og postbiler. Blablabla. Jeg blir liggende å høre på en stund før jeg tenker at jeg skal blande meg inn i samtalen han har med seg selv. 
-"Hva snakker du om?"spør jeg. 
-"Hva tror du."svarer han.
-"Deler du ut post?"spør jeg.
-"Ikke vær dum da."svarer han
-"Men hva driver du med da?"spør jeg
-"Jeg må dele ut posten"sier han"Posten må frem". 
-"Så da deler du-?"spør jeg, før jeg blir avbrudt.
-"Madeleine?"sier han, før han når reiser seg opp og snur seg rundt mot meg, ser på meg med halvåpne øyne i kryss--"Ikke spør så mye, du skjønner ikke noe av det her"
Så snur han seg rundt igjen og begynner å snorke.
God natt! Og ha en fin dag!


Klem M

4 kommentarer:

  1. Å gud jeg ler så jeg får vondt i de musklene som ikke syns og tårene presser på!!!!

    SvarSlett
  2. Jeg ler meg ihjel. haha, fantastisk!! God du!

    G i Valladolid

    SvarSlett