torsdag 1. mars 2012

Viggo Venneløs

Viggo, en hund som av og til kommer salongen, er i utgangspunktet kjempe redd og hater å bli klippet. Men pelsen hans knuter seg helt sykt, og skal klippes i bunn nesten hver gang. For to uker siden skulle han klippes, men hadde i forkant fått en beroligende pille av dyrlegen-men altfor mye. Så han ble dårlig når eieren kom frem med han, en halv time etter han hadde fått pillen, Så når han kom ut av sin veske her inne var han helt blek, og kunne ikke så oppreist. Stakkars lille... Så jeg tilbød meg selvfølgelig å kjøre de til dyrlegen. Det var heldigvis ikke noe alvorlig, han skulle bare sove rusen ut. Igår var han igjen hos meg, UTEN piller. Eieren skulle bare stå litt med han og etter to minutter med munnkurv og litt vennlig overtalselse, så kunne jeg klippe hele han uten problemer! Det var godt å se.
Men det som var så overraskende og hyggelig, var at jeg fikk en flaske vin av mine kunder for hjelpen. Så føler man seg glad og satt pris på for at man gjør en god jobb og passer godt på det kjæreste de har.

1 kommentar:

  1. Så koselig! Godt å føle at man blir satt litt ekstra pris på :) Ha en fin dag, klem fra Anette :)

    SvarSlett